10/01/10

Duda Siti Nordiana kahwin hari ini?


Oleh Niezam

PANAS cerita yang nak Niezam sampaikan ini. Kisah pelakon Faizal Yusop, 32, bekas suami penyanyi Siti Nordiana (Nana). Selepas disahkan bercerai dengan talak dua pada 14 September lalu, timbul cerita hangat mengatakan Faizal sudah menemui pengganti bekas isterinya itu. Amboi, cepatnya dapat pengganti, almaklumlah orang kacak, popular lagi tu. Memang senang nak cari pengganti.

Malah ada yang berkata perceraian Faizal dengan Nana itu terjadi apabila ada pihak ketiga yang mengganggu rumah tangga mereka.

Niezam tak nak bercerita panjang soal itu kerana mereka sudah pun bercerai. Sekarang hubungan Nana dan Faizal sekadar kawan sahaja. Hubungan mereka hanya diikat oleh seorang anak, Muhammad Rayyan Nakhaie yang kini berusia hampir dua tahun.

Menurut sumber, Faizal sebenarnya akan bernikah dengan wanita yang dikenali sebagai Munirah selepas waktu Asar hari ini di Taman Ibu Kota, Setapak, Kuala Lumpur.

Mengikut sumber itu lagi, wanita berkenaan merupakan seorang pelakon tambahan dan pernah bekerja dengan sebuah syarikat produksi.

"Memang betul berita yang saya dengar Faizal dan Munirah tu nak kahwin hari ini. Hanya majlis nikah gantung tapi resepsi mungkin akan diadakan bulan Mac depan," kata sumber itu.

Sebelum ini, majlis merisik telah diadakan Disember tahun lepas, pada waktu malam sebab Faizal tak mahu kecoh-kecoh.

Aik... Kenapa pula tu Faizal? Apa nak segan kalau sudah benda baik. Bukannya kahwin paksa, ya tak?

Niezam ada juga tanya Nana mengenai khabar angin itu, dan dia agak terkejut kerana dia tidak diberitahu oleh Faizal.

Cuma menurut Nana, sebelum ini Faizal pernah beritahu kepada keluarga Nana di Seremban yang dia mungkin akan kahwin lain.

Mudah-mudahan jodoh Faizal kali ini akan berkekalan dan berpanjangan ya.

NIEZAM: Bercuti seminggu untuk mencari idea-idea baru...

Sumber: Utusan Malaysia untuk tujuan dokumentasi. Pautan:Syafrein.com, Dompas Network, Guided-Info.com, Munakahat, Artikel Sentral, Catatan Sekilas, Perkahwinan, NikahKahwin.Co.Cc, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online.