27/11/08

Kes pengesahan lafaz cerai Mazidul 14 Januari

PETALING JAYA 26 Nov. - Permohonan pengesahan lafaz cerai oleh Khairul Fazlin Kamaruddin, isteri pengacara rancangan 360 terbitan TV3, Mazidul Akmal Sidik akan mula dibicarakan di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada 14 Januari depan.

Hakim Syarie, Ghazali Ahmad menetapkan tarikh tersebut selepas mendengar pengakuan Mazidul yang memberitahu mahkamah bahawa dia memahami permohonan yang dibuat oleh isterinya.

Dalam prosiding ringkas hari ini, Ghazali turut memerintahkan Mazidul memfailkan afidavit balasan terhadap permohonan itu.

Pada 20 Oktober lalu, permohonan pengesahan lafaz cerai yang difailkan oleh Khairul Fazlin, 38, terpaksa ditangguhkan kerana Mazidul, 41, selaku defendan tidak menghadiri prosiding.

Bagaimanapun, Mazidul melalui sepucuk surat yang dihantar kepada mahkamah memaklumkan bahawa beliau tidak dapat hadir kerana mempunyai tugasan di Kota Bharu, Kelantan.

Khairul Fazlin mengemukakan permohonan mengikut Seksyen 57 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2003 kerana mendakwa Mazidul telah melafazkan cerai terhadapnya di luar mahkamah.

Mazidul dan Khairul Fazlin berkahwin pada 21 Mei 1997. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua orang anak lelaki iaitu Muhammad Afif Faiq, 10, dan Muhammad Azard, 7.

Sebaik sahaja prosiding selesai, Mazidul yang ditemui media enggan mengulas lanjut berhubung kes tersebut dan bergegas meninggalkan mahkamah bersama-sama isterinya.

Ini adalah keratan akhbar dari Utusan Online untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, i-Chargezeromax.com, Manggis.info.