28/11/08

Kes Zakiah tuntut cerai tangguh 23 Dis.

SHAH ALAM 27 Nov. – Suami personaliti TV3, Zakiah Anas yang berhadapan dengan tuntutan cerai oleh isterinya, memohon supaya Mahkamah Rendah Syariah di sini memberi peluang kepadanya untuk mengadakan perbincangan terlebih dahulu bagi menyelesaikan kes itu dengan cara baik.

Perkara itu dimaklumkan oleh peguam syarie, Azmi Mohd. Rais yang mewakili Zakiah, 42, selaku plaintif semasa prosiding tuntutan cerai tersebut di hadapan Hakim Syarie Kamarulzaman Ali hari ini.

Ketika prosiding yang bermula pada pukul 11.40 pagi, Azmi menyebut bagi pihak Mohamad Yusof Mohamad Taib, 46, yang tidak hadir di mahkamah dan tiada peguam mewakilinya.

Menurut beliau, saman telah diterima oleh Mohamad Yusof selaku defendan pada 3 November lalu.

‘‘Sungguhpun begitu defendan yang menghubungi saya semalam memberitahu dia belum bersedia untuk menghadiri prosiding tuntutan cerai oleh plaintif. Yang Arif, pada dasarnya defendan tidak bersetuju dengan permohonan plaintif,’’ jelas Azmi.

Kes disebut semula pada 23 Disember.

Ini adalah keratan akhbar dari Utusan Online untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, i-Chargezeromax.com, Manggis.info.