19/10/06

'Sudah takdir putus jodoh'

KUALA TERENGGANU: “Perceraian Arni dan Awie mencalarkan kemeriahan Aidilfitri keluarga saya kali ini. Tapi itulah jodoh. Saya harap keputusan yang mereka ambil tak menjejaskan masa depan cucu saya.

“Saya cuma berharap dua cucu saya akan pulang menyambut Aidilfitri di sini,” kata Anuar Jaafar, 52, bapa penyanyi dan pelakon, Arni Nazira, 28, ketika dihubungi, semalam.

Anuar mengulas perceraian anaknya, Arni dengan Awie atau Ahmad Azhar Othman, 38, di Mahkamah Rendah Syariah Kuantan, semalam.

Arni dan Awie yang mendirikan rumah tangga pada 10 Disember 1998 di Kuala Terengganu dikurniakan dua cahaya mata, Puteri Aleeya Antasha, 6, dan Puteri Aleefa Antasha, 3.

Difahamkan, perceraian mereka difailkan di mahkamah berkenaan, Julai lalu.

Sambil mengimbau kenangan lalu dengan Arni dan Awie sering pulang ke sini untuk menyambut Aidilfitri, Anuar berkata, kehadiran cucu kesayangannya bersama Arni akan menggembirakan keluarganya.

“Setiap Aidilfitri, mereka berempat pulang beraya di sini tapi kali ini agak lain sikit kerana sudah pasti Awie tidak bersama,” katanya.

Walaupun Arni mempunyai rumah di Selangor, dia berharap anaknya itu pulang beraya ke kampung walaupun tanpa suami.

Sebagai bapa, Anuar berkata, agak sukar untuk melahirkan kata-kata apabila diberitahu rumah tangga Arni sudah berakhir.

“Mereka sudah tiada jodoh. Oleh itu, saya terima sajalah. Mungkin itu (bercerai) jalan terbaik untuk mereka,” katanya.

Anuar berkata, dia hanya diberitahu perceraian Arni oleh saudaranya ketika pergi ke Shah Alam, Selangor.

Malah, anaknya itu sendiri tidak memaklumkan mengenai keputusan kes itu kepadanya.

“Saya anggap hal itu sudah takdir dan tiada jodoh. Saya juga tidak mahu mengambil tahu mengenai apa yang berlaku dalam rumah tangga mereka,” katanya.

Ketika ditanya kemungkinan wujud orang ketiga yang menyebabkan rumah tangga Awie dan Arni berkocak, Anuar berkata, dia tidak tahu menahu mengenai perkara itu.

Sebelum ini pun, kata Anuar, Arni tidak pernah menceritakan sebarang masalah rumah tangganya, justeru menganggap segalanya baik.