19/05/09

Rebutan Anak

Shafnie layak jaga dua anak

Oleh NORLIDA AKMAR IDROS
norlida.idros@kosmo.com.my

SHAFNIE


AC Mizal selepas keluar dari Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam semalam.

SHAH ALAM - Tiada alasan kuat dan munasabah bagi mengubah hak penjagaan dua orang anak yang diperoleh model, Shafnie Zainuddin (gambar) kepada bekas suaminya, AC Mizal yang juga pengacara rancangan realiti Akademi Fantasia.

Demikian antara alasan dalam pernyataan pembelaan yang difailkan oleh Shafnie, 33, terhadap permohonan AC Mizal atau nama sebenarnya, Mizal Zaini, 37, melalui peguam syarie Azmi Mohd. Rais untuk mengubah perintah hak penjagaan terhadap dua orang anak mereka.

Selain itu, menurut Azmi, tiada isu lain yang timbul sehingga menyebabkan anak guamnya hilang kelayakan dalam hak penjagaan terhadap kedua-dua orang anak mereka.

"Dalam pernyataan pembelaan itu, kita menafikan permohonan AC dan sekarang kita tunggu jawapan daripada pihak mereka (AC)," katanya ketika ditemui di luar kamar mahkamah di sini semalam.

Terdahulu, peguam syarie Siti Aishah Din yang mewakili AC Mizal mengesahkan telah menerima salinan pernyataan pembelaan bertarikh 15 Mei yang dikemukakan Shafnie terhadap permohonan mengubah hak perintah penjagaan dua orang anaknya.

"Kami berhasrat memfailkan jawapan kepada pembelaan itu dan mohon ditetapkan tarikh sebutan," ujarnya.

Sehubungan itu, hakim syarie Mahkamah Tinggi Syariah di sini, Abu Zaky Mohammad menetapkan sebutan semula kes tersebut pada 11 Ogos ini.


Ini adalah keratan akhbar dari Kosmo Online untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, i-Chargezeromax.com, Manggis.info.