22/06/09

Majlis perkahwinan terapung


FINNEGAN dan Fulmor meraikan majlis perkahwinan mereka dalam keadaan terapung.

NEW YORK - Sepasang pengantin iaitu Noah Fulmor dan Erin Finnegan mencipta sejarah apabila mereka berkahwin dalam pesawat Boeing yang memiliki kabin graviti sifar menyebabkan kedua-duanya terapung-apung, lapor sebuah akhbar semalam.

Perkahwinan itu berlangsung beberapa ribu meter dari ruang udara Teluk Mexico dengan pihak penganjur menyifatkannya sebagai majlis perkahwinan graviti sifar pertama di dunia.

Pasangan tersebut dan tetamu berada di dalam sebuah pesawat Boeing 727-200 milik syarikat ZERO-G yang direka khas untuk menghasilkan suasana graviti sifar seperti di angkasa lepas pada Sabtu lepas.


DUA kakitangan syarikat ZERO-G membantu Finnegan (dua dari kanan) dan Fulmor bercium di kabin graviti sifar.

Bagaimanapun, Fulmor mengaku dia mengalami masalah untuk mencium isterinya kerana tubuh mereka berada dalam keadaan terapung.

"Majlis perkahwinan ini lebih pelik daripada jangkaan asal," kata Finnegan.

Bagi menghasilkan pengalaman graviti sifar tanpa perlu ke angkasa lepas, pesawat berkenaan melakukan gerakan parabola dengan mendaki tinggi di angkasa sebelum menjunam beberapa kali. - Agensi

Ini adalah keratan akhbar dari Kosmo! untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, i-Chargezeromax.com, Manggis.info.