22/06/09

Pesta perkahwinan Rio Ferdinand bernilai £5 juta


FERDINAND dan Rebecca.

LONDON - Bintang kelab bola sepak Manchester United (MU), Rio Ferdinand membiayai majlis perkahwinannya yang dianggarkan melibatkan kos sehingga £5 juta (RM29.34 juta), lapor sebuah akhbar semalam.

Pemain itu sudah menempah resort bertaraf lima bintang di Kepulauan Caribbean bermula pada Rabu ini sehingga Isnin depan.

Ferdinand akan menginap di sebuah resort lain di atas sebuah bukit dengan kos £50,000 (RM292,404) seminggu.

Sambutan hari bahagia itu akan bermula esok apabila Ferdinand dan bakal isterinya, Rebecca Ellison akan terbang ke Pulau Peter di Caribbean dengan menaiki sebuah jet peribadi bersama anggota keluarga dan rakan terdekat.

Satu sumber memberitahu: "Rebecca tidak suka menjadi tumpuan ramai menyebabkan hari bahagia mereka tidak terikat dengan sebarang urusan perjanjian dengan majlis eksklusif.

"Ferdinand sudah membiayai semua kos perkahwinan."

Kos berjumlah £5 juta itu ialah sama dengan perbelanjaan perkahwinan seorang lagi bintang bola sepak kelab MU iaitu Wayne Rooney dengan isterinya. - Agensi

Ini adalah keratan akhbar dari Kosmo! untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, i-Chargezeromax.com, Manggis.info.

Tiada ulasan: