8/23/05

Fiza - Pilih pengedar kereta mewah bakal suami


Oleh WANDA IDRIS
Fiza dan Farriq bakal ke jenjang pelamin Disember ini.


JIKA jodoh, tidak ke mana... Itulah yang berlaku kepada hubungan cinta anggota kumpulan Elite, Fiza dan Ahmed Farriq Zainul Abidin, seorang ahli perniagaan muda; pengedar kereta mewah dan kontraktor.

Setelah empat tahun menjalinkan hubungan cinta dan pernah pula terputus hubungan kasih sebanyak tiga kali, akhirnya pasangan ini mengambil keputusan menyimpul tali pertunangan pada 20 Ogos lalu.

Nyata cinta mereka utuh walaupun sepanjang berkawan timbul pelbagai gosip liar yang mengaitkan Fiza atau nama sebenarnya, Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim, 24, dengan beberapa artis lelaki popular tanah air.

``Tapi cinta kami on and off bukan kerana gosip-gosip itu.'' Demikian kata tunangan Fiza yang mesra dipanggil Farriq, 25, kepada Mega.

Malah Fiza sendiri menegaskan, keputusan mereka untuk bertunang dan mendirikan rumah tangga Disember ini adalah kerana masing-masing sudah bersedia memikul tanggungjawab dan komitmen dalam sebuah hubungan.

``Fiza akui Farriq seorang yang baik hati, bertanggungjawab dan banyak membantu Fiza terutama ketika Fiza dalam kesusahan.

``Fiza tak nafikan menyayangi Farriq dan dia pula sentiasa berada di sisi, saat Fiza memerlukan seseorang.

``Walaupun cinta kami putus kali ketiga tapi nampaknya kami tetap bersama. Jadi Fiza dan Farriq percaya, cinta kami kuat.

``Dan apabila cinta itu kembali bertaut pada awal tahun lalu, Fiza katakan kepadanya, kalau betul-betul sayang, kita kahwin saja.

``Dia bersetuju dan kemudian masuk meminang. Kami pilih Ogos bersempena sambutan hari lahir Fiza yang jatuh bulan ini,'' kata Fiza yang manis mengenakan pakaian berwarna merah jambu hasil rekaan Man Kajang.

Rindukan senyuman Fiza

Farriq yang mengenakan pakaian warna sedondon dengan tunangannya itu pula memberitahu, sekalipun hubungan mereka sering putus, dia kemudiannya menyedari Fiza adalah pilihannya.

Apalagi sikap Fiza yang amat memahami dan tidak pernah mengongkong dirinya membuatkan Farriq amat menyenangi Fiza.

``Malah saya sering rindukan senyuman manjanya,'' tambahnya.

Menurut Farriq, dia bukannya tidak mahukan komitmen dalam sebuah hubungan, namun pada awal perkenalan mereka, usianya masih terlalu muda.

Apalagi katanya, kebanyakan teman-temannya juga masih belum mendirikan rumah tangga.

``Saya sendiri belum mampu berfikir secara matang ketika itu, apalagi untuk mempunyai komitmen.

``Kini saya sudah bersedia apalagi kebanyakan kawan-kawan saya juga sudah berkahwin dan ada yang sudah memiliki cahaya mata,'' jelas jejaka berkulit cerah, berwajah comel dan memiliki senyuman yang manis itu.

Dengan restu keluarga

Mengenali Fiza menerusi sepupunya, kata Farriq, walaupun pihak media tidak dapat mengesan kisah percintaan mereka namun kedua-dua keluarga mengetahui hubungan masing-masing.

``Apabila kenal Fiza, kami terus berkawan. Mulanya saya tidak tahu Fiza seorang artis sehinggalah diberitahu oleh sepupu saya itu.

``Saya senang menjalinkan hubungan dengan dia. Walaupun banyak gosip timbul, tapi saya tidak kisah, itu adalah kerjanya.

``Bagi saya, dia bebas berbuat apa sahaja yang melibatkan kerja dia. Begitu juga dengan saya.

``Kisah cinta kami tanpa publisiti tetapi bagi saya itu lebih baik kerana hanya dia yang terlibat dalam showbiz.

``Apa yang lebih penting ialah ibu bapa kami mengetahui hubungan kami dan merestuinya,'' jelas Farriq.

Rahsiakan wang hantaran

Sekalipun majlis pertunangan Fiza yang berlangsung di kediaman sepupunya di Sungai Long, Cheras, Kuala Lumpur diadakan secara sederhana namun kemeriahannya tetap terasa.

Kira-kira 150 tetamu hadir memeriahkan majlis pertunangan itu termasuk ibu bapa Farid, Rohani Khan dan Zainul Abidin Mohd. Nur dan ibu bapa Fiza, Siti Rohani Omar dan Abdul Halim Abdul Aziz.

Bagaimanapun, ditanya berapakah wang hantaran yang bakal diberikan oleh Farriq kepada Fiza, pantas pasangan itu menjawab surprise!.

Dan sememangnya ia masih dirundingkan ketika upacara meminang dan bertunang yang dilangsungkan dengan diwakili bapa saudara masing-masing.

Hanya barangan hantaran diserahkan. Fiza menyerahkan tujuh dulang hantaran yang bertemakan merah jambu manakala dibalas lima oleh Farriq.

Dihiasi pelamin kecil di ruang tamu rumah, ibu Farriq, Rohani Khan menyarungkan cincin pertunangan daripada emas putih bertatah sebutir permata bernilai RM8,000 di tangan bakal menantunya itu.

Pada majlis itu juga, Fiza menyarungkan sebentuk cincin emas putih bertatah enam batu pertama ke jari manis tunangnya.

Mengenai majlis perkahwinannya pula, kata Fiza dan Farriq, mereka akan mengadakannya di Kuala Lumpur.

``Malah dengan bantuan Farriq, Fiza juga sudah membeli sebuah rumah di kawasan Cheras dan bulan depan, seluruh keluarga Fiza akan berpindah ke sini dari Pulau Pinang untuk tinggal bersama-sama Fiza,'' ujarnya.

Sementara itu Farriq berkata, dia merancang untuk mengadakan majlis pernikahannya di Masjid Wilayah Persekutuan manakala majlis resepsinya di sebuah hotel terkemuka di ibu kota.

1 comment:

Anonymous said...

мать трахается с сыном а сын с училкой видио http://free-3x.com/ видео студентов онлайн free-3x.com/ молодая порнуха [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]