15/05/06

Anne kahwin 26 Mei ini

Ann NgasriOleh: NOR FADZILAH BAHARUDIN

KALAU sudah sampai seru apalagi yang boleh diperkatakan. Itulah ungkapan yang paling sesuai ditujukan kepada bakal pengantin muda Anne Ngasri.

Anne yang akan menamatkan zaman bujangnya pada 26 Mei ini ketika usianya 22 tahun menganggap perkahwinan bukanlah satu beban yang besar.

Ketika ditanya mengenai persiapan perkahwinan yang akan diadakan di rumahnya di ibu kota, dalam nada ceria Anne berkata, “Segala persiapan dah dibuat. Alhamdulillah setakat ini saya rasa segala-galanya berjalan dengan lancar.”

Memilih jejaka Abdul Wafie Hassan, 25, sebagai suaminya, Anne tidak menyesal berkahwin muda.

“Dah sampai seru dan saya sendiri membuat keputusan tersebut. Cuma ketika ini saya mengaku saya agak gementar menantikan tarikh 26 Mei nanti,” katanya yang akan mengenakan pakaian perkahwinan tajaan Seri Delima dan Cosry.

Anne dan Wafie telah mengikat tali pertunangan pada 12 Mac lalu setelah berkenalan selama hampir lima bulan.

“Bagi saya, lama atau sekejap tempoh perkenalan itu tidak penting. Apa yang penting adalah keserasian dan kesefahaman,” kata Anne ramah.

Tambah Anne lagi, setelah bergelar isteri dia mungkin akan mengurangkan aktiviti seninya.

“Saya akan tetap berlakon cuma tak sepenuh masa. Dan kalau nak berlakon, saya akan pilih watak yang bersesuaian dengan status saya sebagai isteri.

“Kalau ada rezeki mungkin juga saya akan menyambung pelajaran. Tapi apa jurusannya, saya belum tentukan lagi,” kata Anne.

Beralih perbualan mengenai perkembangan seninya, Anne berkata, drama bersiri Dunia Baru lakonannya sedang ditayangkan di TV3 pada setiap Khamis pukul 9.30 malam.

“Lain-lain projek baru belum ada sebab saya menumpukan perhatian kepada perkahwinan saya.” [UM]