21/05/06

Isteri pegang janji suami

KANGAR 20 Mei - ``Saya berpegang kepada janji suami saya untuk meninggalkan najis dadah,'' kata Najaa Farhana Roslan, 20.

Katanya, dia sendiri akan membantu Ezuanmi berbuat demikian dengan memberinya semangat untuk berubah.

``Saya akan melawatnya di pusat itu pada setiap bulan. Saya percaya suami saya tidak akan mengulangi perbuatan lama dan kami berharap dapat membina kehidupan yang bahagia selepas ini,'' ujarnya yang akan tinggal bersama keluarganya di Sungai Petani sementara menanti suaminya dibebaskan - dua tahun lagi.

Katanya, dia dan keluarganya terperanjat sebelum ini apabila Ezuanmi ditahan di pusat berkenaan tetapi selepas berbincang dan mengambil kira kasih sayangnya terhadap tunangnya, mereka bersetuju agar disatukan sahaja walaupun di dalam pusat serenti. [MM]