10/12/09

Lelaki dituduh tipu 10 bakal pengantin terlantar sakit

KUANTAN: Tanda tanya ketidakhadiran perunding perkahwinan, Azman Abu, 32, yang menghadapi 27 pertuduhan memperdaya bakal pengantin di dua Mahkamah Majistret di sini, dua kali berturut-turut sehingga dikenakan waran tangkap terjawab apabila tertuduh dimaklumkan sedang sakit.

Perkara itu diberitahu peguambela Azman, Che Ariffin Mohd Ali, ketika menyampaikan sijil cuti sakit kepada mahkamah selepas tertuduh sepatutnya hadir untuk sebutan semula kesnya, semalam.

Menurut Che Ariffin, Azman kini menetap di ibu negara dan tidak dapat hadir ke mahkamah sejak dua bulan lalu berikutan kesihatannya tidak mengizinkan.

Katanya, waran tangkap dikeluarkan terhadap Azman sebelum ini disebabkan kelewatan menghantar sijil sakit dari dua klinik kesihatan milik kerajaan di Keramat, Kuala Lumpur kepada mahkamah.

Ini adalah keratan akhbar dari Harian Metro untuk tujuan dokumentasi. Pautan Perkahwinan: Majalah.Dompas.net, Dompas Network, Guided-Info.com, Artikel Sentral,Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, Manggis.info.

Tiada ulasan: