14/12/09

Manohara akan bawa kes ke peringkat antarabangsa

KOTA BHARU 13 Dis. – Manohara Odelio Pinot tetap menghormati keputusan Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini yang memerintahnya kembali taat dan membayar semula hutang berjumlah RM1.112 juta kepada suaminya, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra.

Bagaimanapun ibunya, Daisy Fajarina ketika dihubungi di Jakarta memberitahu Utusan Malaysia, pihaknya tidak dapat memenuhi perintah tersebut.

Katanya, Manohara pernah memberitahu, keselamatannya tidak dijamin apabila datang ke negara ini apatah lagi kembali semula ke Kelantan.

‘‘Sebagai manusia, Manohara berhak mempunyai rasa takut dan selesa, berhak untuk memilih teman hidup, mencintai keluarga dan ibu kandungnya sendiri mengikut hak-hak asasi kemanusiaan.

‘‘Dalam kes ini, kami menghormati keputusan pihak mahkamah tetapi terus terang, selepas apa terjadi terhadapnya selama tinggal di sana, dia takut untuk kembali ke Kelantan,’’ ujarnya.

Sumber: Utusan Malaysia untuk tujuan dokumentasi. Pautan:Syafrein.com, Dompas Network, Guided-Info.com, dan Artikel Sentral, Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online, Manggis.info