18/07/06

Anak Datuk K minat Siti Nurhaliza

KUALA LUMPUR 17 Julai – ‘’Saya minat Siti Nurhaliza kerana dia juga seperti wanita lain yang bersopan-santun.

‘’Sebelum ini, saya panggil dia Kak Siti sahaja, tetapi selepas ini saya pun tidak tahu hendak panggil apa.’’

Begitulah komen Mohd. Ashraf Khalid, 14, tentang Siti Nurhaliza yang akan bernikah dengan bapanya, Datuk Khalid Mohamad Jiwa, 47, atau Datuk K pada 21 Ogos ini.

Dia ditemui selepas majlis pengumuman tarikh pertunangan, pernikahan dan persandingan pasangan itu di Hotel The Zon On The Park di sini hari ini.

Jelas anak ketiga daripada empat beradik itu, hubungannya dengan Siti Nurhaliza juga baik biarpun banyak gosip timbul membabitkan bapanya dan penyanyi tersebut sejak kebelakangan ini.

‘’Hubungan saya dengan Kak Siti okeylah, dia pernah datang ke rumah kami, sudah lama juga...tetapi lupalah bila tarikhnya,’’ ujarnya.

Menurut Mohd. Ashraf, dia juga gembira apabila majlis tersebut menamatkan spekulasi serta gosip ke atas bapanya dan penyanyi tersohor itu.

“Kalau bapa saya gembira dengan perkahwinan ini, saya pun akan rasa gembira. Tetapi saya minta supaya tidak ada pihak cuba mengkucar-kacirkan lagi keadaan,’’ ujarnya. [UM]