15/07/06

Datuk K, Siti umum minggu depan


GAMBAR (kiri): Siti Nurhaliza Tarudin;
(kanan): Datuk Khalid Mohd Jiwa
Oleh Hanizam Abdullah


KUALA LUMPUR:
Teka-teki hubungan Siti Nurhaliza Tarudin dengan usahawan, Datuk Khalid Mohd Jiwa atau lebih dikenali dengan panggilan Datuk K, akan terjawab apabila mereka dijangka membuat pengumuman rasmi minggu depan.

Berita Harian difahamkan, pengumuman yang akan diadakan dalam sidang media di ibu kota, turut merangkumi tarikh pernikahan dan majlis persandingan pasangan itu.

Seperti dilaporkan sebelum ini, majlis akad nikah dijadualkan pada 21 Ogos di Masjid Wilayah Persekutuan, manakala majlis keraian pada 28 Ogos di Pusat Persidangan Kuala Lumpur (KLCC).

Sejak mengaku bahawa hatinya sudah dimiliki pada April lalu, pelbagai gosip dan spekulasi timbul termasuk mengenai persiapan menjelang detik bahagia itu. Terbaru, desas-desus bertiup kencang kononnya lelaki yang bakal menjadi suami Siti Nurhaliza ialah Fazley Yaakob.

Bagaimanapun, Fazley ketika dihubungi menafikan perkara itu.

“Tolonglah jangan kaitkan kami. Andaian si polan meminang bagi pihak saya tidak betul,” katanya.

Sementara itu, sumber terdekat keluarga pengantin melahirkan rasa kesal dengan laporan bahawa majlis itu akan berlangsung dalam suasana penuh gilang-gemilang sehingga menelan belanja berjuta ringgit.

“Perbelanjaan membabitkan ribuan ringgit saja. Begitu juga dengan harga cincin Siti. Takkan sanggup berbelanja lebih setengah juta.

“Tak masuk akal. Siti ada beritahu bahawa dia cuma mahu bakal suaminya menyediakan sebentuk cincin sederhana,” katanya. [BH]