29/12/09

Elin koyak perjanjian kahwin



FLORIDA: Tiger Woods dan isterinya, Elin dilapor berperang besar sekali lagi dan Elin yang begitu berang dilapor mengoyak perjanjian praperkahwinan mereka.

Kandungan perjanjian itu menyatakan, Elin akan memperoleh AS$20 juta (RM69 juta) jika dia kekal berkahwin dengan Woods sekurang-kurangnya selama 10 tahun.

Memandangkan rumah tangga mereka baru saja lima tahun, Elin mahu perjanjian baru ditandatangani.

Menurut laporan, Elin ditawarkan beberapa juta dolar oleh suaminya untuk menyelamatkan perkahwinan mereka tetapi Elin sebaliknya mengoyakan dokumen perjanjian perkahwinan mereka.

Akhbar Guardian yang diterbitkan di London melaporkan, Tiger bersetuju membayar AS$5 juta (RM17 juta) secara tunai kepada Elin.

Selain itu, bekas model warga Sweden berusia 29 tahun itu juga akan memperoleh AS$55 juta (RM189 juta) lagi jika terus menjadi isterinya untuk selama dua tahun lagi.

Woods yang menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 34 minggu ini dan terbabit dalam skandal seks dengan sekurang-kurangnya 14 wanita, berusaha mengelak rumah tangganya daripada runtuh.

Bagaimanapun, Elin dilapor sudah tidak berminat dengannya lagi dan menuntut separuh daripada kekayaan Woods serta hak penjagaan terhadap dua anak mereka.

Seorang rakan Elin berkata: “Jika boleh dia mahu semua harta Woods.” - AFP

Sumber: Harian Metro untuk tujuan dokumentasi. Pautan:Syafrein.com, Dompas Network, Guided-Info.com, Munakahat, Artikel Sentral, Catatan Sekilas, Perkahwinan, NikahKahwin.Co.Cc, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, My Biz Online.

Tiada ulasan: